Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnderson, Rebecca S.; Maxwell, Sheryl A.
TitelProfessional Development School Collaboration: A Portfolio Inservice Initiative.
QuelleIn: Professional Educator, 20 (1998) 3, S.67-74Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0196-786X
SchlagwörterCollege School Cooperation; Elementary Secondary Education; Higher Education; Inservice Teacher Education; Partnerships in Education; Portfolio Assessment; Preservice Teacher Education; Professional Development Schools
AbstractExamined issues around school-university collaborations. University liaisons collaborated with elementary teachers on portfolio implementation. Teachers helped design and present a portfolio inservice in a nearby district. Data from interviews, meetings, writing, observations, and journals produced four themes: (1) sharing power and control; (2) creating a trusting environment; (3) working within the current system; and (4) focusing professional development around participants' areas of interest. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Professional Educator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: